Skip to main content
Malay English

Pencapaian Piagam Pelanggan

Bil Piagam Pelanggan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak Menepati Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard
1. Memberi layanan mesra dan segera kepada pelanggan semasa berurusan dengan pihak YAKIN 862 100 0 0 862
2. Menyediakan resit bayaran dalam tempoh 5 minit bagi setiap seorang pelanggan yang berurusan di kaunter bayaran YAKIN 451 100 0 0 451
3. Menyemak permohonan biasiswa yang lengkap dalam tempoh 3 minit hingga  5 minit selepas penerimaan borang. 627 100 0 0 627
4. Memaparkan keputusan permohonan pinjaman pada hari bekerja pertama selepas tarikh akhir proses permohonan. 0 0 0 0 0
5. Memberi jawapan segera ke atas semua pertanyaan dan aduan pelanggan dalam tempoh tidak lewat dari 5 hari bekerja selepas pertanyaan dan aduan diterima. 63 100 0 0 63

 

Tarikh Kemaskini : 01 Julai 2025